Pse Venusi duket si ferr? Zbulimi, nga dy misione të reja të NASA-s me vlerë 500 milion dollarë

Agjencia amerikane e hapësirës NASA ka njoftuar dy misione të reja në Venus, të quajtura DaVinci + dhe Veritas, qëllimi i të cilave është studimi i tij, i cili do të jetë vizita e parë në planetin motër të Tokës në 30 vjet.

DaVinci + do të analizojë atmosferën e Venusit dhe Veritas do të hartojë sipërfaqen e saj, tha NASA. 500 milion dollarë do të ndahen për këto dy misione dhe ato do të fillojnë në mes të 2028 dhe 2030.

“Qëllimi i misionit është të përcaktojë pse Venusi duket si ferr sot, edhe pse dikur kishte shumë nga karakteristikat e Tokës dhe mund të ketë qenë planeti i parë i banueshëm në sistemin diellor, me oqeane dhe klimat e ngjashme me Tokën”, tha NASA në nje deklarate.

DaVinci +, i cili do të përbëhet nga një anije kozmike dhe një sondë, do të masë përbërjen e atmosferës së dendur dhe të nxehtë të Venusit, e cila duhet të ndihmojë shkencëtarët të përcaktojnë se si evoluoi, dhe detyra e Veritas është të studiojë sipërfaqen e saj për të provuar të kuptojë historinë e saj gjeologjike, thotë NASA.

Kushëriri planetar më i afërt i Tokës Venusi, planeti i dytë nga Dielli, është i ngjashëm në strukturë me Tokën, por pak më i vogël dhe shumë më i ngrohtë. Mbi sipërfaqen jo-mikpritëse përhapet një atmosferë e dendur dhe toksike e përbërë kryesisht nga dioksid karboni dhe re të acidit sulfurik.

Rezultati është efekti i një serë që skuq sipërfaqen e Venusit në 880 gradë, aq sa të tretet plumbi. “Ajri” i Venusit është aq i trashë saqë vepron më shumë si një lëng sesa një gaz.

Shkencëtarët besojnë se dikur kishte ujë në Venus dhe se ishte i përshtatshëm për jetë para se forcat e panjohura të shkaktonin një efekt serrë kaq ekstrem që shkaktoi avullimin e oqeaneve të saj.

“Venusi është ‘Guri i Rosetta’-s për ndryshimin e klimës”, pohon NASA.

Misioni i fundit amerikan në Venus, anija kozmike Magellan, arriti në planet në 1990. Pas katër vitesh orbitë dhe xhirime, Magellan u nxor në sipërfaqe për të mbledhur të dhëna nga atmosfera dhe më pas u shkri.

Një fat i ngjashëm pret hetimin e DaVinci, i cili do të dalë në sipërfaqe. Gjatë rrugës, ai duhet të mbledhë dhe dërgojë mostra në lidhje me përbërjen kimike të atmosferës dhe presionit të Venusit, dhe të marrë fotografi me rezolucion të lartë. Edhe nëse i mbijeton uljes, pritet të “vlojë” për rreth njëzet minuta. /tesheshi.com/